arrow_drop_up arrow_drop_down

Vliegen is de veiligste manier van vervoer, maar als het mis gaat is het meestal goed mis.

Bij SAP werken advocaten die precies weten wat de beste strategie is om de waarheid boven tafel te krijgen over de toedracht (Faro, Herculesramp, Tripoli, Turkish Airlines). Ook weten wij de weg die bewandeld moet worden om de schade te verhalen, welke verdragen er van toepassing zijn en hoe ieder slachtoffer krijgt waar hij recht op heeft. Wij laten ons desgewenst ondersteunen door advocaten in het buitenland die ook in dit recht gespecialiseerd zijn.

Vliegramp Hercules - 1996

Op 15 juli 1996 störte het Belgische C-130 Hercules transportvliegtuig neer op vliegbasis Eindhoven. De vliegramp Hercules kostte 34 passagiers het leven.

Turkish Airlines - 2009

Veel slachtoffers hebben als gevolg van de vliegramp geestelijk letsel. Zij zijn bijvoorbeeld depressief, hebben slaapproblemen, zijn angstig en schrikachtig. Of Turkish Airlines de schade als gevolg van deze klachten moet vergoeden staat niet vast. De verdragen en voorwaarden bepalen dat alleen schade als gevolg van lichamelijk letsel moet worden vergoed. 


Schadevergoeding bij vliegtuigongeval Turkish Airlines

Op 25 februari 2009 is een Boeing 737-800 van Turkish Airlines vlak voor de landing op Schiphol neergestort. Daarbij zijn negen doden gevallen en raakten 86 mensen gewond.


Welke schade wordt vergoed?

Op grond van verschillende internationale verdragen en haar algemene voorwaarden zal Turkish Airlines in ieder geval de schade aan de bagage en de schade als gevolg van overlijden of lichamelijk letsel tot een bedrag van € 115.000,00 per slachtoffer moeten vergoeden. Voor het meerdere is Turkish Airlines aansprakelijk tenzij zij bewijst dat de schuld van het vliegtuigongeval volledig bij een derde ligt. Gelet op de berichten van de Onderzoeksraad voor veiligheid (www.onderzoeksraad.nl) zal dit niet het geval zijn en moet Turkish Airlines ook de schade hoger dan € 115.000,00 vergoeden.

Afriqiyah Airways Tripoli - 2010

Wij hebben veel ervaring met vliegrampen (zo stonden wij de slachtoffers bij van de vliegramp met Turkish Airlines vlucht TK1951 van 25 februari 2009, de Faro ramp van 21 december 1992 en de Herculesramp van 15 juli 1996).

Vliegramp MH17 - 2014

Uit het Rapport van Eerste Bevindingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid blijkt dat het vliegtuig is doorboord door een groot aantal voorwerpen met hoge energie van buiten het vliegtuig en daardoor is neergestort. Bijna alle slachtoffers – op twee na – zijn inmiddels geïdentificeerd.

Uw verhaal samen met ons bespreken?

Dat kan geheel vrijblijvend!

Tijdens dit gesprek delen wij graag onze kennis en overleggen we de aanpak.

Indien nodig stappen we voor u naar de rechter.